گوگل مبتنی بر یکسری معیارها که آموزش سئو آنهارا در الگوریتمهای خویش معلوم نموده است -و ما نیز در همین نوشتهعلمی به آنان پرداختهایم – صفحه ها اینترنت را به ترتیب برای هر کلیدواژه از مرتبطترین و شایسته ترین شیت تا بدترین آنان مشخص و معلوم مینماید و در شیت نتیجه ها SERP اکران می دهد. بدین فعالیت جايگاه بندی میگویند.
Google page rank یا این که سکو ورقه در گوگل
در به عبارتی صفحه های SERP درصورتیکه از بالاترین مرتبه، وب سایتها را بشمارید، به ترتیب به بالاترین وبسایت جايگاه اولیه وابستگی خواهد گرفت و جايگاههای ذیل آن جايگاه دوم، سوم، چهارم و الی پایان خواهند بود. همانطور که بدیهی میباشد، مرتبه اولیه شایسته ترین سکو برای بهینه سازی تارنما محسوب میشود و هرچه این عدد از یک به دور گردد از رقیبان خویش عقب باقی مانده میباشد.
سکو الکسا (Alexa rank)
اینترنتوب سایت الکسا نیز مانند وبسایت گوگل، وب سایتها را مرتبه بندی مینماید؛ ولی معیارهای جايگاه بندی وب سایت الکسا برای تارنماها گوناگون میباشد. الکسا به هر اینترنتوب سایت مبتنی بر واحد سنجش محبوبیت آن در سرزمین خویش و در عالم جايگاه می دهد.
ترافیک وبسایت
به تعداد کاربرانی که وارد وب سایت می شوند، ترافیک وب سایت گفته میگردد.
جستجوی ارگانیک (Organic Search)
هنگامی کاربری وبسایت شمارا از روش سرچ کردن در گوگل پیدا نماید – و خیر از روش تبلیغ یا این که بنرهایی که در وبسایتهای دیگر قرار دادهاید- بدین معناست که به طور کاملً طبیعی و از روش جستجوی طبیعی شمارا پیدا نموده است.
ترافیک طبیعی (Organic Traffic)
به همین ترتیب، به ترافیکی که از روش سرچ طبیعی به تارنما شما وارد شوند نیز ترافیک طبیعی گفته می گردد.
نتیجه ها طبیعی (Organic Results)
حاصل طبیعی سرچ به فهرستی میگویند که پس از جستجوی یک عبارت در کاغذ نتیجه ها موتور کاوش ظواهر میگردد. به عنوان مثال در گوگل برخی از حاصل با نشانه ad ظواهر می گردند. این نتیجه ها طبیعی نیستند و تبلیغاتیاند که با پرداخت هزینه در فهرست ظواهر گردیدهاند. البته بقیه نتیجه ها ظواهر گردیده طبیعی و در تاثیر باصرفهسازی سایتشان در موضع خویش قرار گرفتهاند.
حاصل مبلغی (Paid Result)
به نصیب دیگری از نتیجه ها صفحه ها SERP که به طور طبیعی اکران داده نشدهاند بلکه با پرداخت هزینه و به طور تبلیغی در ابتدا، ردیف کناری یا این که زیر برگه نتیجه ها اکران داده میشوند حاصل مبلغی گفته میشود.
Featured Snippet سفارش ویژه گوگل
اسنیپتها تعیینهای کوتاه متن میباشند که در بالای نتیجه ها جستجوی گوگل ظواهر می شوند و برای جواب به سؤال کاوشگر پباده سازی گردیدهاند. محتوایی که در یک قاب ظواهر میشود، به صورت اتوماتیک از صفحه های اینترنت در ایندکس گوگل بیرون میگردد. اشکال متداول اسنیپتها دربرگیرنده تعاریف، جداول، فرایند و لیستها میباشد. ولی این خصوصیت هنوز برای لهجه فارسی فعال نشده میباشد.
ریدایرکت (Redirect)
ریدایرکت عبارت میباشد از جابجایی محتوای یک ورقه تارنما به ورقه دیگر و اعلام این مورد به گوگل. ریدایرکت به وبسایتهای فرنگی هم قادر است شکل بگیرید. از این ترفند میاقتدار برای حل ایراد محتوای تکراری یاری گرفت.
Redirect 301
تغییر تحول مسیر 301 یک تغییر و تحول مسیر همیشگی از یک URL به نشانی دیگر میباشد. 301 تغییرو تحول مسیر بازدیدکنندگان وب سایت و موتورهای کاوش را به یک ایمیل متعدد از محلی که در صدر در مرورگر خویش تایپ کردهاند یا این که از ورقه نتیجه ها موتور کاوش گزینش گردیدهاند، ارسال مینمایند.
انکرتکست (anchor text)
به طبعً شما هم چشماید که هنگامی عبارتی را پیوند می کنیم، آن قسمت به رنگ آبی رنگ درمیآید و در صورتیکه نشانگر موشواره را بر روی آن در اختیار بگذاریم، صورت دست ظواهر می گردد. به عبارت پیوند گردیده که معمولاً به رنگ آبیرنگ چشم میگردد انکرتکست گفته میشود.